söndag 11 maj 2014

Nytt hem

Det har varit tyst på bloggen nu en hel månad. Har bara inte haft tid till att skriva inlägg eller ens att sticka något sådär hemskt mycket. Har inte fått ett enda par sockor eller annat färdigt.

All tid har gått till att packa, flytta och nu packa upp. På torsdagen kommer flyttfirman efter flyttlådorna, så då måste alla lådor vara tömda.

Lägenheten vi nu flytta till är lite mindre än den gamla, men med betydligt mindre förvaringsutrymme. På gamla stället hade vi en klädgarderob, i den nya en bastu, på gamla stället ett varmt källarförråd, nu ett kallt uteförråd... Dessutom är sovrummen så små att barnen måste få egna rum och jag inreda en del av vardagsrummet till sovrum åt mig, som då också betyder mindre förvaringsutrymme åt mig. Nytt klädskåp var vi efter från IKEA igår och hade en duktig hjälpreda som hjälpte mig bygga ihop det :). Vi hann få det ihop byggt just lagom till ESC sändningen kl. 22.


De här hade jag gjort färdigt före vi börja packa ihop vårt gamla hem, men kunde inte visa dem förrän mottagaren fått dem. De virkade jag till min förra kollegas söta 6 mån. gamla dotter.


Virkade av Novitas Wool garn med 3ans virknål. Mönstret hittar du här
Skall försöka skärpa mig och försöka skriva lite oftare, fastän jag ev. inte har något hemlagat att visa.

Ha en bra vecka!

kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar