tisdag 30 december 2014

Julen

Julen kom och gick alldeles för fort.

Julaftonen fira vi hos mina föräldrar tillsammans med mina två yngsta systrar. 
Ett bra tips för att orka äta både förrätt och varmrätt på julen -  ta en paus och gå till kyrkan efter förrätten. Vi valde iår att gå på Julbön i Esbo domkyrka kl. 17 istället för kl. 13 som vi brukar. Mysigt att promenera iväg i kvällsmörkret till kyrkogården och tillbaka och efteråt smakade skinkan och lådorna väldigt bra.


 Stämningsfyllt på kyrko-/gravgården 


Efter maten blev det dags för julklapparna, en hel hög hade uppenbarat sig under mammas och pappas julgran. (Julklappssäcken till höger ett fynd från Kvinnornas Julmässa:)).

Jag måste ha varit snäll hela året för jag fick en hel hög med paket :):



På juldagen samlades vi alla i Evitskog hos min syster för att fira vår yngsta systers födelsedag och jul. Totalt var vi 21 personen (11 vuxna, 2 tonåringar och 8 barn) och en hund.

Annandag jul firade vi hemma. Barnens farfar med fru skulle komma på middag, men frun blev tyvärr sjuk så farfar kom ensam ett varv och hämtade julklapparna iallafall.



Hoppas du också hade en skön jul!

Kram  Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar