söndag 5 april 2015

60 års gåvor

Min faster fyllde 60 år här för en vecka sedan och hennes man redan i februari. Passligt till påsken passade de på att fira med ett gemensamt party. Jätte skoj att träffa kusinerna och andra släktingar.

Funderade en stund vad jag skulle hitta på till gåva, men länge behövde jag inte göra det. Det skulle bli sockor, liksom alla andra som fyllt jämn år fått de senaste åren (får väl snart börja förnya mig :)). Och inte helt vanliga, utan lite speciella iallafall.

Min faster fick ett par stickade med broken seed stich med Nalle kukkaketo (från gammalt lager) och naturvitt Nalle garn. Hennes man fick dock ett par "vanliga" gråa sockor, då jag inte kom på hurudana jag skulle göra.


På  bilden ser sockorna ut att vara olik stora, men det är de inte. Kameran förvränger lite..

Kortet gjorde jag i höstas på jobbet då vi hade hälsodag och fick pyssla i en timme :)

Ha en bra fortsättning på påsken!

Kram Ia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar