söndag 18 oktober 2015

Länge sen sist

Hej!

Det blev visst en lång paus här på bloggen denna sommar och höst.
Sommaren och även semestern kom och gick med fart och hösten har fortsatt med mycket både på jobbet och privat. I.o.m mycket på jobbet öppnade jag inte min egen dator här hemma heller på över 2 månader. Tyckte det räckte på jobbet. Har en liten platta som håller mig uppdaterad om vad som händer på facebook och på instagram, men är inte så bra att blogga med. Bilderna blir lite hur som helst i fel storlek osv. Dessutom har det varit fullt upp med att få lägenheten i skick och lite ditt och datt är kvar, men det börjar se bra ut. Kanske ett inlägg om det ännu här i höst.

Nu i höstmörkret skall jag försöka skärpa mig och ta tag i bloggen igen. Fastän det varit paus på bloggen så har det nog inte varit paus med stickandet, bärplockande, syltkokandet och pysslande. Har hunnit göra en hel del, fastän ändå inte lika mycket som på en vanlig höst.

Ett litet smakprov på vad jag sysslat med i höst:

Sockor, storlek ca 42 av Novitas Nalle garn och Talle Taika (ränderna). Stickade med stickor nr. 3

Restgarnssockor - hade en massa små nystan blått och grått Nalle garns som jag stickade lilla nystanet slut/rand. Blev ganska roliga.

Nytt garn för mig i denna tjocklek, Järbo raggi-garn. Dessa tossor är stickade med 3,5ans stickor, rekommendationen på detta garn är 4,5-5. Köpte ett extra nystan och tror jag ska sticka vantar av det. 


Jordgubbssylt

Plommonssylt

Märrängtårta

På Instagram hittar du mig under iamaria73. Där brukar jag vara betydligt aktivare än vad jag varit här på bloggen ifall du är intresserad av vad jag annars sysslar med.

Ha det bra!

Kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar