fredag 13 juni 2014

Toukkapussi - "Larvpåse"

Projektet jag skrev om i ett tidigare inlägg har jag nog för fått färdig för någon vecka sedan, men det har varit så mycket på gång så jag helt enkelt inte hunnit skriva i bloggen. Och så ville jag dessutom vara säker på att mottagaren fått den innan jag publicerar den här på bloggen.

Jag blev moster här för en månad sedan, då mitt åttonde syskonbarn kom till världen. En söt liten kille <3. Min kära syster hade redan före han föddes önskat sig en "larvpåse" (sovpåse) - toukkapussi åt honom. P.g.a flytten och allt som har med den att göra hann jag inte börja på den före babyn föddes, men fick sedan sätta fart på.



Frökens gamla docka fick agera modell :). Påsen är stickad av Novitas Wool-garn (gråmelerat och naturvitt) med 3,5:ans rundsticka (40 cm). Mönstret hittade jag här.

Fick idag förmånen att få lille herrn med mamma sin på besök till jobbet och sovpåsen hade har ju förstås på sig :)

Trevligt veckoslut!

Kram Ia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar