söndag 1 mars 2015

Ny duk

Har redan en längre tid redan sökt/tittat efter en ny duk/sjal till min folkdräkt. Den gamla börjar vara ganska sliten och även liknande som de flesta andra har till sin Esbo-dräkt. Alltid då jag haft möjlighet har jag tittat och funderat på de olika dukarna, men ingen har fastnat.

Igår var jag med mor min in till stan (läs Helsingfors) på Kalevalainen tori som ordnades i samband med  Kalevaladagens festkonsert i Finlandia-huset. På torget var bl.a. Föreningen Brages dräktkonsult på plats och sålde av Dräktbyråns produkter och där bland dukarna hitta jag duken med stort D och visste genast att den måste jag få. Så det blev en liten investering :)

Fyrdubbel
Utbredd
Och än så länge är denna det enda exemplaret i Finland. Så helt genast borde inte en likadan komma emot.

Kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar