fredag 1 november 2013

En lång vecka

En lång vecka har det varit, men äntligen fredag kväll. Hemma som vanligt men som sällskap ikväll har jag unge herrn. Fröken åkte på eftermiddagen iväg på Höstdagar till Lempäälä och kommer hem först på söndagen.
Har inte hunnit sticka så mycket den här veckan p.g.a mycket program men lite har jag fått gjort iallafall. Påbörjade under förra veckoslutet på ett par gråa herrsockor, stickade ca. 3 cm av mudden. Har suttit på två långa möten, två kvällar i rad och förstås var då stickningen med.


Dessa sockor blir av Novitas Nalle garn (ränderna av ett gammalt Nalle colori som jag hade ett litet nystan av kvar).

Igår hade min äldsta lillasyster födelsedag och vad fick hon till gåva, jo ett par sockor. Hann inte själv desto mera och gratta henne, bara avhämtade fröken min som spenderat kvällen med sin moster och sina kusiner. Dock ringde min syster ännu idag och tackade så mycket för de härliga sockorna (fast hon ju också gjorde det redan igår :)). Trevlig med gåvor som uppskattas av mottagaren.

Hon fick ett par gula "skrynkelsockor" och mönstret har jag hittat här: http://lindaslantliga.blogspot.fi/2010/10/virkstuga-och-skrynkelsockor.html

Skön helg allesammans!

Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar