fredag 17 januari 2014

Massor på gång...

Mycket på gång de senaste veckorna så jag har inte hunnit riktigt med bloggen. Massor att göra på jobbet och fullt program på fritiden också.
I onsdags var vi på Svenska Teatern och se på Djungelboken. Jätte fin pjäs tycke vi alla, så den kan jag varmt rekommendera för er som ännu inte sett den. Om inte annat så lönar det sig att gå och se den för dekorens skull. Jätte fint!
Förra helgen (fredag-lördag) var vi hela familjen på Folklandia-kryssningen. En folkmusik  och -dans kryssning som ordnades för 19e gången på Silja Europa (mera info om Folklandia hittar du här). Ungdomsgruppen (Dansglädje) som mina barn är med i, uppträdde och fick dessutom utnämningen årets "kummiyhtye". Första gången som en finlandssvensk grupp fått den utnämningen :). En mycket lyckad och trevlig kryssning med mycket musik, dans, trevligt sällskap och förstås väldigt lite sömn.

Dansglädje uppträder

Lite har jag ändå hunnit få färdig och också påbörjat:

Sockorna till mina syskonbarn i 100% baby-alpacka. De blå i storlek 27 och de röda i storlek 19/20.

För tillfället ligger jag nerbäddad i soffan i en rejäl flunssa. Som tur finns det ännu en hel del ouppdrucken glögg i skåpet som jag försöker göra av med. Varm dryck, en varm filt, tv:n, choko och en eller två stickningar, så ska nog ta kål på förkylningen.

Till nästa inlägg ska jag försöka ha lite mera bilder på handarbeten att visa. Har några nästan färdiga så....

Ha ett skönt veckoslut!

kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar