fredag 3 januari 2014

Nytt år, nya projekt

2014 - just det. Gott Nytt År! eller säger man redan God fortsättning på det nya året!?

Redan två nya projekt på gång, och två par sockor har jag hunnit få färdiga som jag redan tidigare påbörjat. Och så har jag ju nog på hälft en hel del projekt ännu från hösten...

Vanliga bas-sockor av Viking Vilma-garn

Broken Seed Stich-sockor av Novita Nalle gult och färgrannt Nalle taika-garn

och mina nya projekt:
Fick i julklapp två nystan Austermann Step garn som innehåller både Aloe Vera och Jojoba olja. Garnet är en helt ny bekantskap för mig. Enlig order så skall det användas till något åt mig själv och först blir det ett par sov-sockor.

Dessa skall en systerson få - 100% alpacka garn. En beställning av min kära syster, som också levererat garnet. Lillasyster i familjen skall också få ett par sockor, dock i rött.
Ännu några dagar semester kvar och barnen åker imorgon på morgonen tidigt iväg på dansläger till Kronoby så jag får lite egen tid för bara mig.

Ha det gött!

Kram Ia

1 kommentar:

  1. Austermann Step är underbart mjukt, 7 bröder känns som sandpapper efter det!

    SvaraRadera