lördag 18 januari 2014

Vantar och lite annat

Fröken är på 18 års party (hjälp) och unge herrn är för omväxlingens skull hemma en lördag kväll :) Till gåva fick 18-åringen ett par hemstickade Lovicka-vantar:

 
Stickade av dubbelt 7-bröder garn.

Dessa stickad jag för ett tag sen åt mig själv, men dem fästa och dekorerade först i förra vecka då det började bli kallt :

Stickade av dubbelt Ville Viking garn
Dessa stickade jag av garnet som blev kvar av gåvovantarna. De hamnar i gåvolådan och vänta på någon behövande:


Igår stickade jag ännu denna lilla Bambu disktrasa åt mosters lilla gryn som fått ett nytt lek-kök av julgubben:






Så lite ett och annat har man fått gjort medan man legat på soffan och snörvlat.

Ha en skön lördag kväll! Jag ska fortsätta med följande stickning :)

Kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar