söndag 9 februari 2014

Luffaslöjd

Var idag på kurs i Luffarslöjd. Har provat på det hemma i mindre och enklare skala och nu då Ebuf (Esbobygdens ungdomsförbund) ordnade kurs så passa jag på och delta. Kursen var två dagar, men då vi hade fullt program igår, kunde jag delta endast idag.
Två saker hann jag med, men fick nya idéer och en massa inspiration. Måste bara vänta att tummarna "repar" sig först. Blev aningen ömma efter allt böjande.

En "krans"/väggprydnad gjort av en metall klädhängare. Inte helt färdig ännu för jag har inte bestämt mig för vad mera jag ska göra av den ännu.
En krok av en klädhängare.
Lite har jag hunnit sticka färdigt också under veckan som gått:

Ett par små sockor av Novitas Nalle-garn
En disktrasa av Novitas Bambu-garn
Tunna yllesockor åt Fröken min av Svarta Fårets Let's Knit-garn
Pallen som många av mina handarbeten är fotade på är faktiskt också hemlagad. Unge Herrn gjorde den på 7:an i slöjden :). Fungerar bra som både extra bord och pall:



Nu borde jag då bestämma mig för om jag ska titta på Valentine's Day eller på Backhoppning från OS. Bandar ändå filmen åt Fröken, så kunde kanske då titta på OS istället.

Ha en bra vecka!

Kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar