lördag 22 februari 2014

Sportlov

Nu är sportlovet just förbi för barnen igen. Fröken min valde att fara som hjälpledare på församlingens barnläger och unge herrn och jag åkte på kryssning till Stockholm onsdag-fredag. Kunde inte ta flere dagar ledigt från jobbet. Eftersom fröken valde lägret fick unge herrn istället ta en kompis med sig som sällskap och så kom även mor min med.

Tyvärr blev det inte just alls fotat under resan. Endast några foton på unge herrn och hans kompis, så inga foton till bloggen, tyvärr..

För ungdomarna var Hollister ett måste i Stockholm och jag och mamma fick försöka hänga efter. Förstår inte riktigt konceptet med butiken eftersom den är trång och mörk så det är svårt att hitta något i den. Unge herrn hittade dock en t-skjorta och en huppare åt sig och till stora syster hämtade vi en t-skjorta.




I Tax-freen på båten hittade jag min favorit skumppa i tre olika storlekar. Har sett Fresitan i piccolo och normal storlek men inte som 0,375 l flaska. Så en av varje storlek måste få komma med hem och vänta på sommaren.


Stickningen var ju nog med men det blev inte så mycket gjort på den under resan.

Tidigare i veckan hann jag ändå få två par sockor färdiga:

De gröna "Mariorna" som jag visade påbörjade i förra inlägget

och ett par herr-sockor som jag haft som "ta med"-stickning i någon vecka
Snart iväg på tjej-kväll i handarbetets tecken och tror det även blir lite ishockey. Fast jag annars inte är någon större hockey-fantast är ju nog OS och VM ett måste, allafall alla Finlands matcher. Och ikväll blir det brons-match för Lejonen.

Ha det bra!

Kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar