måndag 30 december 2013

Hemlagade julklappar och andra gåvor

Lovade här tidigare visa vad jag gjort för julklappar iår:


Virkade krogar/skålar med godis

Stickade/virkade ekologiska disktrasor i bambugarn till bl.a mina syskon

 En stickad tubhalsduk till Frökens gudföräldrars ena dotter

"Angry Birds"-sockor till två syskonbarn
Lovicka-vantar till min guddotter
Ett par till Guddotterns syster i födelsedagsgåva

och ett par till hennes brorsa likaså till födelsedagen.
Sockor till guddotterns mamma
och pappa till födelsedagsgåva


Annat hemlagat som jag gett bort: två par Lovicka-vantar åkte till Vörå till frökens kompis och hennes bror (dem glömde jag dock fota), diverse sylt/gelé burkar och ett par vantar till en av mina systrar (dem till höger)


Ja och visst kan man säkert också räkna Ifolor-böckerna som mina föräldrar och barnens farmor fick som hemlagade också :)
Barnena brukar även vanligen ge bort hemlagade julklappar och lite smakprov fick ni i inlägget om julklappsverkstaden här.

Kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar