söndag 2 mars 2014

Fastlagssöndag

Fastlagssöndag idag och ingen snö i Esbo. Lite snöade det på förmiddagen, men nu har nästan det lilla som kom smultit bort redan.
Vanligen så brukar jag ställa till med att baka bulla denna dag, men i år var jag lat eller tyckte egentligen att det är onödigt att laga en hel sats med bullar när ändå bara en bråkdel går åt iallafall. Beslöt oss för att åka till Glims café på kaffe och mammas bakade fastlagsbullar istället. Mums!


Igår var jag med en väninna till Wanha Satama på Hantverkar-mässan (Kädentaitomessut) . Härligt att i lugn och ro få gå omkring och titta på diverse material och även färdigt handarbete. Fick med mig hem lite av både och. Lite besviken blev jag dock, ingen som sålde mattväv. Köpte förmånlig mattväv där ifjol och hade väntat mig att samma försäljare skulle ha varit där i år igen.

Tre rullar spetstejp, pärlor, en "rulle" Handmade-band och en glasburk med spetslock.
Fick igen en massa idéer som jag så sku villa hinna förverkliga. En del blir eventuellt till julklappsidéer. Jo, jag vet att det är långt till nästa jul ännu, men det skadar aldrig att börja planera i tid...

Under veckan har jag dessutom hunnit få ett par vantar och ett par sockor färdiga.

Vantarna fick Frökens kompis till 17-års gåva. Stickade med dubbelt Novitas 7-bröder garn med 5ans stickor.

Sockor storlek ca. 36 av Drops Fabel-garn. Stickade med 2½ stickor och med 14 maskor/sticka.

Ha en bra vecka!

Kram Ia







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar