söndag 30 mars 2014

Den sista julklappen ;)

Igår var jag med en väninna till Lankamaailma i Åggelby och inhandlade förra julens sista julklapp. Min väninna och jag gav varandra i julklapp ett presentkort till Lankamaailma och nu först blev det av att åka dit tillsammans. Klarade mig dock med lite denna gång. Jag köpte nya strumpstickor: KnitPro Symphony, 15 cm långa av björk. En "liten" härva lite tunnare naturvit trikåväv än det jag redan har och så ett nystan brunt Austermann Step. Skulle ju nog ha velat ha mycket mera, men då garnförrådet redan är ganska stort så bäst att låta bli.





Det kommer antagligen att bli lite mindre inlägg gällande hemlagat de kommande veckorna. Vårt husbolag skall totalsaneras och alla invånare måste flytta ut per den 30.4. En del har redan flyttat och ca hälften av lägenheterna är redan tomma, så ganska många skall flytta ut härifrån samtidigt.
I onsdags kom äntligen brevet som vi så länge väntat på, vi har fått en en tillfällig raduslägenhet i Sälviken. Lite mindre än vad vi har nu, men läget på bostaden är jätte fint (vi var lite och snoka dit igår efter besöket i garnbutiken). Vi får flytta "hem" tillbaka till vår gamla lägenhet efter att renoveringen är gjord, men får också stanna kvar i den nya om vi så vill. Ett exakt flyttdatum har vi ännu inte fått, men det blir efter påsk och senast på Vappen. I.o.m att vi märkte att vår nya lägenhet redan står tom så kan man kanske gissa sig till att vi kommer att vara bland de första som flyttar. Detta betyder att vi måste börja gå igenom allt här hemma (pust) och också så småningom börja packa. Som tur sköter entreprenören själva flytten och levererar även flyttlådor, så för vår del blir det bara att packa och packa upp.

Ha det bra!

Kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar