söndag 9 mars 2014

Ett evighetsprojekt klart :)

Fick ett av mina evighetsprojekt färdigt idag. Mina Olga-sockor som jag påbörjade redan i juli ifjol. Härligt garn (Viking Mini Raggen), men tunt och väldigt halt. Tunt stör mig inte eftersom jag stickar mycket av tunt garn och tunna stickor, men aningen för halt i mitt tycke. Men sköna och mjuka är sockorna och nog så värda besväret:

Garnet är alltså Viking Mini Raggen och stickstorleken jag använt är 2,5. Mönstret och historien bakom mönstret till sockorna hittar ni här:

Annat som jag har fått färdigt denna vecka är:

Barnsockor av Novitas Nalle garn, stickor nr.3. Mudden stickad två räta, två aviga ca. 5 varv, sen 2 varv rätstickning; 2 varv 2 räta, 2 aviga; 2 varv rätstickning; 2 varv 2 räta, 2 aviga osv. tills mudden är så lång du vill ha den. Ännu 5-8 varv 2 räta, 2 aviga före hälen.    

Sommarsockor med kort mudd av Drops Fabel (det som blev kvar av garnet från sockorna i förra inlägget), stickor nr. 2,5.
 
Tror jag nu skall fortsätta med något av mina andra evighets/halvfärdiga projekt före jag påbörjar något nytt. Eller så blir det sockor igen, får se...

Ha en bra vecka allihopa!

Kram Ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar